Premium B2B aanbod

Kwalitatieve en snelle dienstverlening

Full service pakket (AIA / EPC / KEI)

Erkende asbestinspecteurs

Premium B2B aanbod

Kwalitatieve en snelle dienstverlening

Full service pakket (AIA / EPC / KEI)

Erkende asbestinspecteurs

Jouw centraal punt voor asbest inventarissen

Huispunt is gespecialiseerd in het opmaken van asbestinventarissen voor kleine en grote bedrijven. We werken enkel met goed opgeleide ADI’s die snel en efficiënt de situatie in uw bedrijf in kaart kunnen brengen.

afbeelding

Wat is een asbest inventaris ?

Volgens de Codex Welzijn op het werk is het voor elke werkgever verplicht om over een asbestinventaris te beschikken, ongeacht het bouwjaar. De wetgeving hieromtrent werd voor het laatst geüpdatet op 11/06/2023.

 

Een asbestinventaris heeft als doel de aanwezigheid en de toestand van asbesthoudende materialen van het gebouw in kaart te brengen. De inventaris moet beschikbaar gesteld worden zodat alle werknemers op de hoogte zijn van de aanwezige asbesthoudende materialen.

Deze inventaris dient ook jaarlijks een update te krijgen.

 

Het risico-beheersmaatregelplan die gekoppeld wordt aan de inventaris bevat dwingende adviezen om de omgeving af te schermen van asbestblootstelling of omschrijft voorzorgsmaatregelen die resulteren in asbestverwijdering. Deze besluiten zorgen ervoor dat de gezondheid van de werknemers niet wordt aangetast door schadelijke asbestvezels.

Asbestinventaris nodig voor uw gebouw of bedrijf?

Als u een asbestinventaris nodig heeft, moet u een erkende asbestdeskundige inschakelen. De Huispunt-deskundige zal uw gebouw grondig inspecteren op de aanwezigheid van asbest en een inventaris maken van alle materialen die asbest bevatten.

 

Het is belangrijk om te weten dat een asbestinventaris verplicht is voor gebouwen waarin werknemers tewerkgestelt worden ongeacht het bouwjaar. Als u niet zeker weet of uw gebouw onder deze categorie valt, kunt u best contact met ons opnemen zodat we dit voor u te kunnen checken.

 

Een asbestinventaris is niet alleen belangrijk voor de veiligheid van de mensen die in het gebouw werken. Het kan ook juridische gevolgen hebben als asbest niet op de juiste manier wordt behandeld. Doe daarom een beroep op Huispunt om uw gebouw door een erkende asbestdeskundige te laten inspecteren die een sluitende inventaris voor u zal opmaken.

Kies het plan dat jij nodig hebt

Kies uit een breed gamma aan attesten die afgestemd zijn op uw specifieke vereisten en omstandigheden.

Swipe

Veelgestelde vragen

We begrijpen dat u vaak het bos door de bomen niet meer ziet wat betreft het aanvragen van een asbestinventaris en wat nu juist het verschil is tussen een attest en een inventaris. Wij hebben dit allemaal voor u op een rijtje gezet in onze vragen en antwoorden sectie.

Een asbestattest is vaak een officieel document dat nodig is bij de verkoop van een gebouw met bouwjaar voor 2001. Een asbestinventaris is een meer gedetailleerde document die gebruikt wordt voor het beheer van gebouwen en de planning van onderhoud of renovatie. Een asbestinventaris is ook verplicht voor iedere werkgever die werknemers tewerks stellen.

Het doel van een asbestinventaris is om een nauwkeurig en volledig overzicht te verkrijgen van de aanwezigheid en locatie van asbesthoudende materialen in een gebouw of constructie. Dit is belangrijk voor de gezondheid en veiligheid van jouw werknemers, bij renovatie of sloopwerkzaamheden, omdat asbestvezels schadelijk kunnen zijn als ze worden ingeademd.

afbeelding

Vraag een offerte aan

Sinds november 2022 is het asbestattest verplicht bij de verkoop van een gebouw dat vóór 2001 werd gebouwd. Huispunt bezorgt u binnen 5 werkdagen een erkend attest.

Wat zeggen onze klanten ?

We vinden het heel belangrijk om jouw input, goed of slecht, te ontvangen. We kunnen hier alleen maar beter door worden en onze service en kwaliteit nog beter maken. Dus geef ons gerust een review op onze google businesspagina.

Tijl Huysman

Heel tevreden van de service, een goede communicatie en het bedrijf heeft zich aan alle afspraken gehouden. TOP!

Geert Verscheure

Vlotte communicatie en goede coördinatie voor het opmaken van de noodzakelijke attesten bij verhuur of verkoop van onroerend goed.

Hugo Pauwels

Deskundig, vriendelijk en duidelijke informatie

Erik Nielandt

Heel vriendelijke en correcte afhandeling

eddy van Damme

Zeer vlotte klantvriendelijke communicatie en in overleg een perfecte uitvoering en afwerking van de meetpunten.

Nicole Van der beken

Correct - klantvriendelijk - geen lange wachttijd -correct en ongeveer de afgesproken prijs

Jelline De Backer

Zeer vlotte communicatie en opvolging. Voor al je attesten ben je hier op het juiste adres! Sterk aan te bevelen

Swipe


Klanten


Partners


BE 0736 416 674 - alle rechten voorbehouden

Made by